Üyelik Girişi
Paylaşımlar
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi2
Bugün Toplam25
Toplam Ziyaret312444
Namaz Vakitleri
    • Biz, ona şah damarından daha yakınız. (Kaf 16 )
    • Nefsini bilen Rabbini bilir (Hadis-i Şerif)
    • Ne ararsan kendinde ara,Kudüs'te Mekke'de Hac'da değil.(Hacı Bektaş Veli)
    • İlim ilim bilmektir,ilim kendini bilmektir.(Yunus Emre)
    • Bayram özünü bildi,bileni anda buldu,bulan ol kendi oldu sen seni bil sen seni(Hacı Bayram Veli)
    • Zatı Hakkı anla zatındır senin,Hem sıfatı hep sıfatındır senin,Sen seni bilmek necatındır senin,Gayri bakma sende iste sende bul (Niyazi Mısri)
    • O'nu senden dışarıda değil kendi nefsinde ara(Mevlana)

Varidat'tan

Allah,mutlak(salt)vücuddan ibarettir.Bütün işlerin kendinden zuhuru ve bütün isimler ve sıfatlar gibi kemaller ile sıfatlanması itibariyle ona Allah denilmiştir.

     Eşyanın her biri hakikati itibariyle"Ben Hakk'ım" demiş olsa ,bu söz yalan olmaz,çünkü her şey suret itibariyle Hakk'tan sadır olmuştur.Bu itibarla sayıca çoğalma yoktur.Sayıca çoğalma görüntülerdedir.Görünen itibariyle hepsi birdir,asıl tek varlıktır ve bu varlık şartsız ve kayıtsız hakk'dan ibarettir.Yalnız burada önemli olan husus eşyanın suretleri için ayrı ayrı isimleri olmasından dolayı,bunlara Hakk demek caiz olmaz.Zira Hakk'a ve yaratılmışlara mahsus isimler birbirinden ayrılmıştır.Allah'a mahsus isimleri yaratılmışlara,yaratılmışlara mahsus isimleri Allah'a vermek yolsuz bir hareket olur.İşte tarihte bazı zevatın başlarına gelen feci haller bu yüzden olmuştur.(Bilginer: bir isimle kayıtlandırılşmış olana Hakk demek küfürdür.Çoğalma görülmediği ,yani insan,hayvan,bitki görülmediği vakit Hakk'tır.insan,bitki,hayvan görüldüğünde ise halktır.fırtınalı zamanlarda dalgalar görülür.Biz onlara vücud vererek dalgalardır deriz.Hava sakinleştiğinde dalgalar kaybolur,çünkü dalgalar denizden başka bir şey değillerdi.)

     Esasında zat itibariyle çokluk yoktur.Başkalık yalnız anlamlar ve itibarler hasebiyledir.Çokluk ise hayallerden ibarettir.

     Yine görünücülerden her biri Allah'ın gayrıdır sözü de doğrudur,çünkü görünüş haliyle hiçbir görünücüden Bütün(küll) şeyler çıkmamıştır.Aslında çokluk ve değişme yoktur.Çokluk ve başkalık,değişme hep kuruntu ve hayaldir.Bu sebeple Hazreti Resül efendimiz(sav) "Allah vardır onunla beraber hiç bir şey yoktur" ile O halen de olduğu gibidir şerefli hadisleriyle keza,Kuran'ı Kerim'in kassas 88.ayeti de küllü şey'in halikün illa vec'hehü "Allah'ın zatından başka her şey fanisir,yok olucu,helak olucudur,ancak"O'nun zatı kalıcıdır."bunun en belirgin delilidir.

     Allah'ın müteessir(etkilenen)isimlerine gelince;

     Bunlar tanrısal sırlardan ibaret olanéEsma-i Halkiyye"denilen yaratıklara verilen isimlerdir.Bu isimlerin Cenab-ı Hakk üzere itlak olunsalar,Tanrısal sırların perdesi yırtılmış olacağı için,fşa edenlerin o zaman Perde-i Sırr-ı Uluhiyet"itibariyle cezalandırılmak suretiyle te'dibi iktiza eder.

                                                                                                                                                                                                           Pir Seyyid Muhammed nur varidat şerhi


Yorumlar - Yorum Yaz
Takvim
Saat
Hava Durumu
Site Haritası
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar8.02288.0550
Euro9.48579.5238